Handcreme: Kruidvat Rozen Hand therapie VS Yves Rocher Arnica

Het weer is nog steeds regenachtig en koud.. Ik merk dit aan alles, mijn haar, huid en handen lijden hier erg onder. Daarom smeer ik mijn handen meerdere malen per dag in met een handcrème, vooral in de winter maar ook straks in de zomer. Ik vind het belangrijk dat ze lekker ruiken, zacht zijn en verzorgd uitzien. Laatst was ik mijn stash aan het opruimen en viel me op hoeveel handcrèmes is eigenlijk heb. Vandaag dus een battle tussen twee bekende, budget handcrèmes.

1 Kruidvat handcrème
Dat ik deze ging testen was vast geen verrassing haha, Kruidvat eigen merk handcrème is verkrijgbaar in diverse soorten waaronder een hand- en nagelcrème, nachtcrème, rozen, uierzalf, SOS, sensitive etc. Ik heb van deze handcrèmes de Rozen variant getest.

DSCN3231
Product:
Handcrème
Merk: Kruidvat
Naam: Hand therapy Rozen handcrème
Prijs: € 2,49
Resultaat: normaal, meerdere keren per dag smeren is noodzakelijk
Verpakking: roze tube met klikdeksel
Inhoud: 100 ml

1Oordeel
Deze handcrème heeft een fijne geur, licht zoet, inderdaad een beetje naar rozen. De prijs en verpakking vind ik goed. De substantie van de crème is een beetje dun en waterig. Hij werkt wel oké, maar overleefd geen wasbeurt en moet meerdere keren per dag herhaald worden voor beter resultaat. Intrekken duurt iets langer, de handen worden licht plakkerig van deze crème. De geur ruik ik niet heel erg meer, slechts subtiel.
De crème is niet heel erg voedend, ik zou hem dus eerder gebruiken in de zomer, wanneer mijn handen minder voeding nodig hebben.

2 Arnica handcrème
Deze handcrème heb ik al een tijdje, hij is te koop bij Yves Rocher. Deze handcreme bevat diverse natuurlijk ingrediënten.
Yves Rocher: Een aangenaam zachte huid is een weldaad voor uw handen. Deze lichte crème hydrateert* uw handen onmiddellijk en verzacht en beschermt ze bovendien. Het geheim? Arnica-extract uit biologische teelt, befaamd om zijn kalmerende, beschermende en herstellende eigenschappen.
+punt: De lichte samenstelling wordt snel door de huid opgenomen en laat geen vettig laagje achter.

DSCN3232
Product:
Handcrème
Merk: Yves Rocher
Naam: Arnica
Prijs: € 3,99
Resultaat: normaal, ‘s morgens en ‘s avonds smeren is voldoende
Verpakking: gele tube met klikdeksel
Inhoud: 75 ml

2Oordeel
Deze handcrème heeft een aparte geur, een beetje kruidig. De prijs en verpakking vind ik goed. De substantie van de crème is goed, hij is best romig.
De werking is goed, hij maakt de handen zacht en voedt aardig goed.
Zoals ook Kruidvat overleefd hij helaas geen wasbeurt en moet meerdere keren per dag herhaald worden voor beter resultaat. Intrekken gaat vrij snel, de huid wordt snel zacht. De geur blijf ik helaas ruiken, deze vind ik persoonlijk te kruidig.
De crème is niet heel erg voedend als je onwijs droge handen hebt, maar voor dagelijks gebruik gewoon prima. Ik zou hem wel aanraden!

DSCN3275De ultieme handcrème, die ik slechts eenmaal per dag hoef te smeren en goed gehydrateerd, heb ik nog niet gevonden maar ik blijf testen. De Yves Rocher doet het in ieder geval best aardig, hoewel ik Kruidvat eigen merk normaal erg goed vind, viel deze me een beetje tegen. Yves Rocher is duidelijk de winnaar!


Q: wat is jouw favoriete handcrème?

Leuk dat je er weer was, ik lees graag jouw reactie bij de comments. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig naar de lezers van mijn blog. Hoor jij daarbij? Laat van je horen!!

Xoxo Suus

2 reacties op “Handcreme: Kruidvat Rozen Hand therapie VS Yves Rocher Arnica

  1. Pingback: Producten die ik heb opgemaakt in Juni / Juli | Beauty and Food Addiction

  2. Pingback: Producten die ik heb opgemaakt: oktober – november | Beauty and Food Addiction

Geef een reactie

